پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

جشنواره فیلم فجر - پلان ۹: نامزدهای سیمرغ سینمای ایران

روز جمعه هیات داوران فهرست نامزدهای سیمرغ بلورین مسابقه سینمای ایران رو اعلام کرد. این فهرست تقریباً قابل پیش بینی بود. نکاتی درباره این فهرست وجود داره، از جمله اینکه:

 

  • تعداد نامزدهای هر رشته متغیره، مثلاً برای نقش اول زن چهار نفر نامزدن و برای نقش اول مرد پنج نفر! برای فیلمنامه  هم کلاً دو تا فیلم! قبلاًها برای هر رشته پنج فیلم اعلام می شد...
  • روز سوم (با موضوع آخرین روزهای مقاومت در خرمشهر) در یازده رشته کاندید شده، از همه بیشتر!
  • خون بازی در هشت رشته کاندید شده و دومه. همونطور که پیش بینی کرده بودم به غیر از بازیگران (که هر سه تاشون کاندید هستن)، برای فیلمنامه، گریم، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین هم نامزد شده.
  • باران کوثری دو بار کاندید شده، هم برای خون بازی و هم برای روز سوم. دختره کولاک کرده امسال!
  • مینای شهر خاموش (که من ندیدم ولی همه می گفتن بیخوده) در هفت رشته کاندید شده. احتمالاً به این دلیل که درباره زلزله بم هست و بالاخره باید تحویلش گرفت...
  • پابرهنه در بهشت هم چون فیلم مذهبی حساب می شه در هفت رشته کاندید شده...  چی بگم آخه؟!
  • اسم رئیس هیچ جا نیست... آخیش، دلم خنک شد! (مسعود کیمیایی گفته چون کیفیت صدای فیلمم بده، داوری نکنیدش! خب شما که می دونستی صدای فیلمت خرابه، اون موقع که گذاشتنش توی بخش مسابقه بین الملل چرا صدات در نیومد؟ می خواستی آبروریزی کنی فقط؟)
  • سنتوری (که همه اینقدر منتظرش بودن) فقط در دو رشته کاندید شده خیر سرش!
  • اون پسره که گفتم توی اتوبوس شب خوب بازی کرده کاندید شده، البته شکیبایی هم شده که به نظر من بازیش معمولی بود، یعنی مثل همیشه بود.
  • اینکه پرویز پرستویی برای پاداش سکوت کاندید نشده جای تعجبه، معمولاً جشنواره فجر با پرستویی خوبه و هر چی بازی می کنه بهش جایزه می دن... مثل پارسال که برای به نام پدر گرفت. به نظر من که حق فرخ نژاد بود (برای چهارشنبه سوری).
  • بعضی فیلم ها هم فقط در یک یا دو رشته کاندید هستن. مثل اقلیما، گوشواره، مخمصه،...
  • فیلم اخراجی ها که تا حالا از نظر تماشاگران بهترین فیلم جشنواره هست، تنها در دو رشته فرعی کاندید شده: جلوه های ویژه و طراحی صحنه و لباس
  • جالبه که اسم فیلم روز سوم تا امروز توی فهرست برگزیدگان تماشاگران نبوده، تا نامزدها رو اعلام کردن و روز سوم در 11 رشته کاندید شده، شده فیلم دوم از نظر تماشاگران! چطور می شه یه فیلم یه روزه از هشتم بیاد بشه دوم؟؟؟ من که فکر نمی کنم این آمار درست باشه. این فیلم رو آوردن بالا که بگن ما این همه کاندیدش کردیم، ملت هم خوششون اومده بود... ای بابا... این کلک ها دیگه قدیمی شده!

 فهرست کامل هم اینجاس:

http://www.fajrfestival.ir/farsi/asp%20for%20home/asp/news_details1.asp?id=391

نظرات 2 + ارسال نظر
نیره شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 13:16

خداییش حرفتو در مورد مینای شهر خاموش قبول ندارم! فیلمش خوب بود. رئیس رو هم که من دیشب رفتم و اینقدر مزخرف بود که نیم ساعت نشده اومدیم بیرون(حقش بود که هیچی کاندید نشه!)

محسن شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 08:23 http://filmamoon.blogsky.com

یادت نیست کدوم جشنواره بود که یه فیلمی روز آخر آوردن و نشون دادن و اول هم شد و کلی جایزه گرفت؟ روز سوم را خوبه بازم نشونش دادن.

جشنواره بیست و سوم٬ فیلم مهمان مامان (مهرجویی) بود که روز آخر در یک سئانس نشونش دادن و کلی هم جایزه گرفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد