پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

جشنواره فیلم فجر - پلان ۵: اختتامیه بخش بین الملل + چند تا شایعه

دیشب (پنجشنبه) مراسم اختتامیه چند بخش جشنواره (به غیر از مسابقه سینمای ایران) برگزار شد. فهرست کامل برگزیدگان اینجا هست و من تکرارش نمی کنم:

http://www.fajrfestival.ir/farsi/Fajr/asp/awards_head.asp

 

چند تا فیلم ایرانی در بخش آسیا و بین الملل حضور داشتن که این فیلم ها جایزه گرفتن:

 

اتوبوس شب: کیومرث پوراحمد، بهترین کارگردان بخش آسیا

خون بازی: رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب، بهترین کارگردان بخش بین الملل

خون بازی: باران کوثری، بهترین بازیگر زن بخش بین الملل

"سینه سرخ" جایزه بخش بین المذاهب و "پابرهنه در بهشت" جایزه ویژه سال پیامبر رو گرفت که من این دو تا رو ندیدم. اغلب جایزه های بخش بین الملل رو هم فیلم های آلمانی گرفتن.

 

حالا باید دید به کسانی که در بخش بین الملل جایزه دادن در بخش مسابقه سینمای ایران هم دوباره جایزه می دن یا نه. فیلم خون بازی هر چی بگیره حقشه، خصوصاً باران کوثری. اما جان من دیگه به اتوبوس شب جایزه ندین!

 

شایعات:

  • می گن سنتوری (مهرجویی) فیلم خوبیه، اما بازی گلشیفته فراهانی زیاد جالب نیست. من که ندیدم، بلیتش رو هم ندارم! احتمالاً در چند رشته کاندید می شه.
  • عشق کیمیایی ها منتظرن رئیس رو ببینن. من که عمراً برم... فیلم هم از آذرماه آماده بوده، حالا هی می گن نمی رسه... می خوان بازار گرمی کنن.
  • طولانی ترین صف برای فیلم اخراجی ها تشکیل می شه. می گن دیروز جلوی سینما آفریقا دو هزار نفر صف کشیده بودن، آخرش هم دعوا شد و بزن بزن و ...
  • می گن فیلم "آرامش در میان مردگان" فیلم جالبه. ابتکار جالبی در تیتراژ اول فیلم به خرج دادن: یه سردخونه، کشوی مرده ها رو یکی یکی بیرون می کشن و اسم بازیگران رو کنار جنازه اش می نویسن! اسم کارگردان رو هم روی سنگ قبر می نویسن! 
  • از پابرهنه در بهشت، آدم، بازم سیب داری و مینای شهر خاموش خیلی بد شنیدم. خصوصاً از آخری که کل فیلم توی یه قنات می گذره با یه بازیگر! ملت که از سینما اومدن بیرون همه چشم درد گرفته بودن از بس فیلم تاریک بود!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد