پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

درباره ویندوز ویستا

 بالاخره سیستم عامل جدید مایکروسافت آماده شد و از امروز به بازار اومد.

ویستا

ویندوز ویستا ویژگی های جالبی داره: گرافیک بهتر، پنجره های سه بعدی، کنترل پنل ساده تر و به گفته خود مایکروسافتی ها، امنیت بالاتر؛ که البته چند ماه لازمه تا درستی این موضوع ثابت بشه.

به دلیل همکاری با مجله علم الکترونیک و کامپیوتر (که همون PC World Iran هست)، مقاله های زیادی دربارۀ این سیستم عامل خوندم و ترجمه کردم. مقاله هایی از متخصصین و مهندسین مجله PC World. اغلب مقالات از جذابیت های بصری و ساده تر شدن تنظیمات و کنترل پنل، بهبود سرعت اینترنت اکسپلورر و وجود ابزارها و utility های مفید تعریف کردن و از مشکل عدم هماهنگی برخی از سخت افزارها با این سیستم عامل و گران بودن آن صحبت کردن. البته موضوع قیمت در ایران زیاد مهم نیست چون به هر حال ما از میدون انقلاب می تونیم با دو – سه هزار تومن بخریمیش!

به نظر خود من بهترین کار اینه که عجله به خرج ندیم. درسته که منوها و پنجره های سه بعدی خیلی جذابیت دارن، اما ممکنه ناچار بشیم بیخودی خیلی از سخت افزارهامون رو هم همراهش عوض کنیم (مثل کارت گرافیک، مودم،...). منطقی ترین کار اینه که دو – سه ماه صبر کنیم تا بقیه موش آزمایشگاهی بشن و ایرادهای ویستا رو دربیارن. مایکروسافت سرویس پک ها و درایورهاش رو تکمیل کنه و اون موقع با خیال یه کم راحت تری نصبش کنیم.

اما اگه خیلی خورۀ ویستا هستین، پیشنهاد می کنم قبل از نصب، حتماً برنامه Windows Vista Upgrade Advisor رو از سایت مایکروسافت داونلود و اجرا کنین تا بهتون بگه اصلاً ویستا با قطعات سخت افزاری کامپیوترتون هماهنگی داره یا نه و فهرستی از نرم افزارهایی رو که تحت ویستا کار نمی کنن بهتون نشون بده. (خیلی از برنامه ها نسخه ویستای خودشونو دارن و نسخه های XP تحت ویستا کار نمی کنن، همچنین درایورها که حتماً باید تحت ویستا License شده باشن). لینکش اینجاس:

http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

 

نکته دیگه اینکه بهتره ویستا رو به صورت Clean Install نصب کنین. اگه بصورت Upgrade روی ویندوز XP نصبش کنین، احتمال هنگ کردن در حین نصب یا درست کار نکردن بعضی از برنامه ها بعد از نصب وجود داره.

نکته آخر اینکه از بین چهار نسخه موجود، برای کامپیوترهای خانگی بهترینش Home Premium هست که هم امکانات و جذابیت های لازم رو داره و هم ابزارهای غیرضروری (که باعث کند شدن سیستم می شن) رو نصب نمی کنه. برای شرکت ها هم نسخه Ultimate مناسب هست. نسخه های Home Basic و Business تقریباً هیچی ندارن و فقط برای منظورهای خاصی بکار میان.

خلاصه اینکه ویستا هم مثل XP نیاز به زمان داره تا جا بیفته و مشکلاتش برطرف بشه. بهتره یه کم صبر کنیم... در بعضی موارد لازم نیست حتماً جزو "اولین نفرات" باشیم!

 

چند تا نکتۀ بی مزه:

  • ویستا یعنی چشم انداز، دور نما
  • اکباتان که بودیم یه همسایه داشتیم اسم دخترش بود ویستا!
  • پنج سال طول کشید تا مایکروسافت ویستا رو آماده کنه خیر سرش!
  • از سه ماه پیش ویندوز ویستا رو میدون انقلاب می فروختن 3000 تومن! یارو می گفت نسخه نهاییشه، ملت هم می خریدن!
  • ویستای اصلی روی DVD فروخته می شه
نظرات 1 + ارسال نظر
ترانه چهارشنبه 11 بهمن 1385 ساعت 15:50

کاش می تونستم این مطلب را پرینت کنم و به برد اعلانات محل کارم نصب کنم. اون هم با یه فونتی که از هر فاصله ای قابل خواندن باشه. از اون روزی که سر و کله این ویندوز ویستا تو پیاده روهای انقلاب پیدا شد اضافه کاری ما هم شروع شد.همکاران عزیزی که با اطمینان قلبی به اورجینال بودن سی دی هایی که از انقلاب تهیه کرده بودن و با اشراف کاملی که در نصب ویندوز داشتند. عملیات انتحاری خود را روی کامپیوترهای مجموعه آغاز کردند. فکر کن حدود ۱۵۰تا کامپیوتر با ۲۰۰ نفر مهندس تحت لیسانس مایکروسافت!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد