پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

شخصیت های سینمایی به یادماندنی

توی فیلما بعضی شخصیت ها هستن که هیچوقت فراموششون نمی کنیم و تا سالها بعد ازدیدن فیلم، هر وقت اون بازیگر رو می بینیم یاد همون نقشش می افتیم. نمی دونم این توانایی فیلمنامه نویسه که تونسته تا این حد اون شخصیت رو خوب از آب دربیاره یا هنر بازیگر، شایدم هر دو با هم. به هر حال... به نظر من چند تا از شخصیت های سینمایی که موندگار شدن اینان:

 

1- حمید هامون (خسرو شکیبایی – هامون). اولین نقش درست و حسابی خسرو شکیبایی. تا مدتها خیلی ها شکیبایی رو به اسم هامون میشناختن. هنوز که هنوزه شکیبایی توی خیلی از فیلما "هامون" رو تکرار می کنه.

خسرو شکیبایی

 

2- لیلا (لیلا حاتمی - لیلا). اینکه همه اش شد "لیلا"! اولین بازی جدی لیلا حاتمی (قبلش توی دلشدگان بازی کرده بود). نمی دونم خودشو بازی کرده یا نقش، اما در هر حال هر کی فیلم "لیلا" رو ببینه هیچوقت فراموشش نمی کنه.

لیلا حاتمی

 

3- حاج کاظم (پرویز پرستویی – آژانس شیشه ای). نقشی که پرستویی فوق العاده عالی بازی کرد. حیف که بارها همین حاج کاظم تکرار شد. دوست نداشتم اون حاج کاظم، توی "به نام پدر" انقدر غیرمنطقی رفتار کنه و بخواد معدن رو به نام خودش ثبت کنه. خیلی عوض شده بود.

پرویز پرستویی

 

4- ولید (محمدرضا شریفی نیا – سریال امام علی). البته شریفی نیا از خیلی قبل تر از اینا فعالیت داشته ولی هنوز خیلی ها به اسم ولید می شناسنش. یکی از بهترین بازیگردان های ایرانه. همه جور فیلمی هم تا بحال بازی کرده. از فیلم زیبای "برج مینو" گرفته تا در پیتی مثل "ازدواج به سبک ایرانی"!

 

5- قطامه (ویشکا آسایش – بازم از سریال امام علی). دیگه آنچنان فیلم بازی نکرد اما همون موقعش هم خیلی ها به خاطر قطامه سریالو نگاه می کردن! هزار تا جوک هم براش درآورده بودن... حالا! بگذریم!

 

6- آقای مجری! (ایرج طهماسب – کلاه قرمزی). خداییش اینو دیگه هیچکی یادش نمی ره. همه از کوچیک و بزرگ میشستن پای تلویزیون که کلاه قرمزی ببینن. فیلمش هم تا مدتها پرفروش ترین فیلم ایرانی بود. شاید هنوزم به نسبت قیمت بلیت حساب کنیم یکی از پربیننده ترین فیلمای تاریخ سینمای ایران باشه. "دوئل" با اون همه تبلیغ و سر و صدا و دو میلیارد تومن خرج، انقدر تماشاگر نداشت خیر سرش! تازه، مگه می شه "سلام الاغ عزیز..." رو فراموش کرد؟!

ایرج طهماسب

 

7- فرحان (حمید فرخ نژاد – عروس آتش). شاید این فیلمو خیلی ها ندیده باشن، اما اونایی که دیدن هیچوقت فرحان رو با اون ابهت و خشونتش فراموش نمی کنن. میشه گفت فرخ نژاد توی فیلمای بعدیش یه کمی از همین فرحان استفاده کرده. فیلم خیلی خوبیه. ببینین.

 

حالا من فعلا اینا یادم اومد. اگه شخصیت دیگه ای رو میشناسین اضافه کنین. ببینیم چند تا میشه!

نظرات 6 + ارسال نظر
ترانه پنج‌شنبه 21 دی 1385 ساعت 11:00

به نظرم پرویز پرستویی اول با بازی در فیلم ؛لیلی بامن است ؛شناخته شد چون یادمه یه مدت کسانی که اسمش را نمی دانستتند می گفتن این یارو لیلی با من است.
علی دهکردی در از کرخه تا راین. البته بازی هما روستا که در اون فیلم حرف نداشت ولی باز هم چون علی دهکردی جدید بود بهش می گفتن این پسره از کرخه تا راین.
رویا نونهالی با بازی در نقس ناتاشا در سریال خواب و بیدار.
شیلا خداد با بازی در نقش سیتا در سریال مسافری از هند حتی اون امامزاده ای که چند قسمت فیلم در اونجا فیلمبرداری شد به امام زاده سیتا معروف شده!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 دی 1385 ساعت 10:05 http://mari_vasi.persianblog.com/

رضا کیانی رو فراموش کردی

محسن چهارشنبه 20 دی 1385 ساعت 14:27

به امام علی اشاره کردی. یاد داریوش ارجمند افتادم که از امام علی به اینطرف شد مالک اشتر و دیگر هم نه ریش تراشید و نه از آن قالب درامد. و الا نه این که آن نقش را خوب بازی کرده باشد و به یادماندنی باشد. خودش خودش را به یادماندنی کرده. اصلن بگذار اشاره کنم به کلمه ای از مارکز که به بونوئل که میخاست صدسال تنهایی را فیلم کند ولی عمرش به پایان رسید گفت که بعضی از چهره ها نباید فیلم شوند. مثل خوزه آرکادیو. هر کس در زندگی روزمره یک خوزه آرکادیویی دارد که اگر مثلن تو بیایی و گریگوری پک رو بگذاری به جای خوزه آرکادیو دیگه اون میشه خوزه آرکادیو. و درست است. از وقتی ما فیلم محمدرسول الله را دیده ایم هر وقت میگویند حمزه چهره آنتونی کویین جلوی چشممان مجسم میشود و یا مالک اشتر را که میشنویم میگوییم داریوش ارجمند. تازه ما خانواده ای را میشناسیم که هر وقت داریوش ارجمند را مبینند میگویند: اه مالک اشتر.
ببخش من فکر کردم دارم برای خودم وبلاگ مینویسم که اینقدر دراز شد.

فرهاد چهارشنبه 20 دی 1385 ساعت 12:02

البته گلاب آدینه رو فراموش کردی اونم تو فیلم زیر پوست شهر....محشره.....با این که گیلانه رو ندیدم ولی فکر کنم در حق گلاب آدینه ظلم شد.

روزنوشت حامد چهارشنبه 20 دی 1385 ساعت 11:23 http://www.hamed.cc

البته فرخ نژاد جایی بدنیا اومده که فرحان زیاد داره. یه نقشی مثل فرحان رو فقط و فقط فرخ نژاد میتونه به این خوبی بازی کنه :)

محمد چهارشنبه 20 دی 1385 ساعت 10:10

مهدی فخیم زاده --- هرچی فیلم تو دنیا راجع به دیوونه ساختن منو یاد فخیم زاده میندازه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد