پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

آگهی های بازرگانی

در اینکه آگهی های بازرگانی ما جذاب نیستن هیچ شکی نیست!

قبل و بعد و وسط هر فیلم و سریال یک سری آگهی از تلویزیون پخش می شه که اغلب اونا فاقد هرگونه نوآوری هستن. فقط اسم محصول تکرار میشه تا در ذهن مخاطب بشینه. هر تولید کننده ای بدون هیچ دلیل روشنی می خواد بگه محصول منو بخرین. هیچکس نمی گه محصول من چه ویژگی هایی داره که بقیه ندارن یا کمتر دارن.

مثلا فقط می گن خمیر دندون ما رو بخرین. اگه ده تا تبلیغ خمیر دندون ببینیم همشون مثل همن و نهایتا اعلام می کنن که مثلا مال ما فلوراید داره و خوب سفید می کنه. خب بقیه هم که دارن همینو می گن!

خیلی کم پیش میاد یه آگهی ببینیم که توش خلاقیت به خرج داده باشن. نمی دونم سازندگان این آگهی ها، تبلیغات خارجی رو نگاه می کنن یا نه. الان که خیلی از مردم توی خونه هاشون ماهواره دارن و آگهی های جذاب خارجی رو دیدن، دیگه تماشای تبلیغ مزمز و چی توز و شامپو صحت به نظر بیننده ها لوس و بی مزه میاد.

صرف استفاده از جلوه های ویژه که نمی تونه یه تبلیغو جذاب کنه. می تونه؟

اگه بدونین سازندگان این آگهی ها چه پول هایی برای ساختنشون می گیرن بیشتر حرصتون می گیره. بدتر از اون وقتیه که بدونین تولیدکننده ها بابت پخش این آگهی ها چه پولی به تلویزیون می دن. ثانیه ای خدا تومن می دن که این مزخرفات رو پخش کنن. ما هم که مثل اغلب مواقع دستمون از همه جا کوتاهه، مجبوریم با گردن کج زل بزنیم به تلویزیون تا آگهی ها تموم شن و ادامه سریال رو ببینیم.

موضوع این آگهی رو بخونین:

یه سگ بعد از اینکه دوست دخترش رو در حال خیانت به خودش می بینه، پریشان و افسرده به سمت پلی میره تا با پرت کردن خودش توی یک اتوبان شلوغ خودکشی کنه. اشک توی چشماش پر شده. دوست دخترش دنبالش میاد که توضیح بده (چه توضیحی؟ تو اون وضعیت!). سگ به پایین نگاه می کنه. ماشین ها به سرعت در حال عبور هستن. آقا سگه تصمیمش رو می گیره و از روی پل می پره پایین. ماشینی به سرعت نزدیک می شه. خانم سگه جیغ می زنه. آقا سگه چشماشو می بنده...

فکر می کنین تبلیغ چیه؟

یه کم فکر کنین؟... عمرا بتونین حدس بزنین!

تبلیغ روغن ترمزه!

بعد از اون صحنه ماشین ترمز می کنه و درست جلوی صورت آقا سگه وایمیسه!

حالا اینکه آقا سگه دوباره می ره پیش دوست دخترش یا با یکی دیگه دوست می شه دیگه با خودتون...

می بینین چه ایده ساده و در عین حال جالبی توی همین آگهی (که جدید هم نیست) وجود داره؟ پایانش مثل فیلم دیگران (آلخاندرو آمنابار) غیرقابل پیش بینیه.

خب حالا ما هی بیایم بگیم گلرنگ بخرین یا چی توز بخورین! از اون طرف هم ادعامون به یه جاهای ناجور آسمون آسیب برسونه که "هنر نزد ایرانیان است و بس". این "و بس"اش منو کشته!!!

نظرات 5 + ارسال نظر
عمو جمعه 15 دی 1385 ساعت 17:49

این آگهی رو حال کن:
یه مگس در حال پرواز میرسه به یه جائی که ملت پیک نیک کردن و در حال خوردن و تفریح هستن.
مگسه میچرخه و میچرخه و سر هر بشقاب و لیوانی میشینه و یه خورده میخوره.
یکی دو باری هم میشینه از توی یه لیوان آبجوکمی میخوره. باز بلند میشه و در حال پرواز و گشتن هست و دوربین هم حسابی دنبالش میکنه و بیننده هم رفته تو نخ مگسه یه دفعه مگسه میخوره به یکی از مگس کش های برقی و در آن واحد خاکستر میشه.
حدس بزنید چی؟!
یه نوشته میاد که:
ِ
DRINK DRIVING? YOU'R KILLING YOURSELF

من جمعه 15 دی 1385 ساعت 16:05 http://baray-e-man.blogsky.com

ولی فک کنم تو همون آگهی های ماهواره هم کم اینجوری پیدا می شه! من که حوصله ام از همه شون سر می ره!

جان دوشنبه 11 دی 1385 ساعت 23:56 http://bodobia.blogspot.com/

ما خیلی علاقمند شده ابم به ان آگهی. چون ندیدیمش. ماشینای دیگر هم همان روغن ترمز رو داشتند؟ یعنی بقیه با این یکی که خوب ترمز کرد تصادف نکردند؟
در ضمن لینکت را چسباندیم به وبلاقمان.

الهام پیری دوشنبه 11 دی 1385 ساعت 20:50

همین آگهی های در پیت خودمون گاهی همچین جونه منو نجات می دن. آخه بچه دلارام رو هیپنوتیزم می کنن و وقتی داره شیطونی می کنه کافیه بزنم یک شبکه که آگهی نشون می ده. تازه هرچی جواد تر و آهنگش چیش دام دارام تر باشه بهتره... من که طرفدارشونم... ازشون بدی نگو توروخدا!!!

پریراد دوشنبه 11 دی 1385 ساعت 16:13

salam.weblog nevisi kare jalebiye vali hame jor adami miad va nazar mide va alave bar oon be sharti khobe ke harim ha va hormatha ra'ayat beshe.
movafagh bashi
ye dost ke hamishe barat arezoye movafaghiyat mikone.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد