پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

Vicky Cristina Barcelona (وودی آلن / ۲۰۰۸)

"یه روز یه مردی می ره پیش روانپزشک می گه آقای دکتر کمکم کن، برادرم خل شده فکر می کنه مرغه! دور خونه راه می ره قدقد می کنه! دکتر می گه اشکالی نداره عزیزم بیارینش پیش من در چند جلسه درمانش می کنم. یارو می گه آخه نمی شه. دکتر می پرسه چرا؟ می گه چون به تخم مرغ هاش احتیاج داریم!... به نظر من ازدواج هم درست همینه. همه مون می دونیم اینکار دیوانگی محضه، اما به تخم مرغ هاش احتیاج داریم!!!"

نمی دونم چرا هر وقت فیلمی از وودی آلن می بینم یاد این جملۀ آخر از فیلم آنی هال (۱۹۷۷) می افتم! مضمونی که در اغلب فیلم هاش به اشکال مختلف تکرار می شه.

داستان این فیلم درباره دو دختر دانشجو به نام های ویکی (ربکا هال) و کریستینا (اسکارلت جوهانسون) هست که قصد دارن تابستون رو در بارسلون بگذرونن. اونها در یک نمایشگاه با خوآن (یک هنرمند نقاش با بازی خاویر باردم) آشنا می شن که ازشون دعوت می کنه آخر هفته رو مهمونش باشن و با هم عشقبازی کنن! ویکی – که نامزد داره – به شدت عصبانی می شه و مخالفت می کنه اما کریستینا خیلی هم بدش نمیاد! به تدریج روابطی شکل می گیره که اصلاً فکرش رو هم نمی کردن...

این فیلم از اغلب فیلم های اخیر وودی آلن خوش ساخت تره و فیلمنامۀ بسیار بهتری داره. ترکیب این درام عاشقانه با طنز خاص کارهای آلن جذابیتی به فیلم بخشیده که من رو یاد شاهکارهای قبلی آلن انداخت.

استفاده از موسیقی اسپانیایی و لوکیشین بارسلون و دهکده های اطراف (با فیلمبرداری عالی خاویر آگیروساروبه، معروفترین فیلمبردار اسپانیا) فضایی کاملاً متفاوت به فیلم بخشیده که بیننده از دیدنش سیر نمی شه!

به نظر من پنه لوپه کروز (در نقش همسر عصبی، الکلی و جیغ جیغوی خوآن) بهترین بازی فیلم رو ارائه داده و در ردۀ بعدی خاویر باردم و اسکارلت جوهانسون.

اگه از فیلم های آخر آلن زیاد خوشتون نیومده بود، توصیه می کنم این یکی رو ببینین تا مثل من دوباره به هنر وودی آلن اعتقاد پیدا کنین!

امتیاز: ۸ از ۱۰

نظرات 6 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 00:39 http://filmamoon.blogsky.com

ما رفتیم ولی نخریدیم. گذاشتیم از شما بگیریم. ممنون. کی برای تحویل مراجعه کنیم. ممکن است پیک کنید. هزینه هم پای خودمان. ولی خوبست که در حین دریافت این جایزه عکس هم بیاندازیم به جهت یادگاری. شاید هم دنیا را چه دیدی چسباندیم به وبلاگمان. بنابراین نگه دارید برای مراسمی باشکوه.

لیست فیلمهاتونو ایمیل کنین شاید اصلا مبادله ای انجام دادیم!

محسن چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 21:50 http://after23.blogsky.com

می دونستم که آخرش دبه در می آری. تا جمعه که خودم می رم بیسچار اسفند و می خرمش.
می خواستی برم از سی آی ای مدرک بیارم؟ هیهات من الذله.

منکه دبه درنیاوردم! حالا هم که کسی مدعی نشده و شما برنده هستین!‌ اما اگه رفتین خریدین که دیگه هیچ!

محسن سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 22:52 http://after23.blogsky.com

فکر کردی ما برای صحت ادعامون مدرک ارائه نمی کنیم؟
ما چون میدانستیم که شما ما را فردی صادق نمی دانید لذا از همان صفحه یک عکس تهیه کرده بودیم که قست مربوط به صحت ادعایمان را برایتان گذاشتیم توی تینی پیک. این هم آدرسش
http://i41.tinypic.com/11ttrbs.jpg

همونطور که می دونین طبق قوانین جدید نه فیلم و عکس مدرک معتبر حساب می شه و نه صدا. این رو هم ممکنه با فتوشاپی چیزی ادیت کرده باشین!
اگه تا جمعه مدعی دیگه ای پیدا نشد، جهنم ضرر، جایزه رو می دیم به شما!

ترانه سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 19:01

اصلا اگر در این متن اسمی از وودی آلن برده نشه از دیالوگ اولش معلومه فیلم وودی آلنه. راستی بازدید کننده صد هزارم کی بود؟

تا حالا که فقط عمو محسن مدعی شده نفر صدهزارم بوده! اگه بعد از یه هفته مدعی دیگه ای پیدا نشد جایزه رو می دیم به خودش!

محسن دوشنبه 30 دی 1387 ساعت 20:31 http://axamoon.blogsky.com

راستی من این روزها سرم شلوغ بود و نتونستم برات کامنت بگذارم که صدهزارمین بازدید کننده وبلاق وزینت من بودم. برام جایزه ای در نظر نگرفته ای؟
مثلن سی دی این فیلم؟

شما باید برای صحت ادعاتون مدرک ارائه کنین!

محسن دوشنبه 30 دی 1387 ساعت 20:29 http://after23.blogsky.com

من به طور مطلق تمامی فیلم های وودی آلن را دوست دارم و به نظر من همه فیلم های وی فیلم های مطرحی هستند.

طنز فیلم های وودی آلن رو دوست دارم، چه وقتی جنایی می سازه و چه درام. از پرحرفی و وراجی هاش هم خوشم میاد. به نظر شما بهترین فیلم وودی آلن کدومه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد