پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

رفراندوم

سید محمد خاتمی: راه برون رفت از بحران فعلی، اتکاء به آرای مردم و برگزاری همه پرسی قانونی است. (متن کامل)

سوال: دولتی که یکبار تقلب کرده بار دوم با خیال راحت تر اینکارو انجام نمی ده؟

اعلام موضع: شرط من برای حضور در هر گونه رای گیری اینه که وزارت کشور مسئول برگزاریش نباشه و ناظران بین المللی هم حضور داشته باشن.

نیم ساعت پس از برگزاری رفراندوم / خبرگزاری های دولت: با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه همه پرسی قانونی به آزادترین شکل ممکن برگزار گردید و ۹۹ درصد واجدین شرایط در آن شرکت نمودند. طبق اعلام وزارت کشور ۵ میلیون نفر به همه پرسی "آری" گفتند. لازم به ذکر است که ۳۵ میلیون نفر از اغتشاشگران حق شرکت در این همه پرسی را نداشتند! 

درباره سوانح هوایی

به اعتقاد روانشناس ها، دردناکترین مرگ خورده شدن توسط حیوانات وحشیه. من فکر می کنم در کل وقتی کسی بدونه داره می میره و هیچ کاری هم ازش برنیاد مرگش دردناک می شه. مثل غرق شدن، سقوط از ارتفاع و... سانحۀ هوایی.

امروز متاسفانه یه هواپیمای توپولوف خط کاسپین (که قطعاً ۲۰ سال از عمر مفیدش گذشته بود)، در مسیر تهران – ایروان نزدیکی قزوین سقوط کرد و تمام ۱۵۰ مسافرش کشته شدن (منبع خبر).

این روزها اخبار زیادی از سقوط هواپیماها در گوشه و کنار دنیا می شنویم و هر روز اعتمادمون به مسافرت های هوایی کمتر می شه. همین چند هفته پیش بود هواپیمای خط فرانسه در اقیانوس اطلس سقوط کرد...

اما چیزی که شاید کمتر بهش توجه می کنیم نسبت سوانح هوایی به تعداد کل پروازهاس. آمار دقیقی از نرخ سوانح هوایی در ۲۰ سال گذشته (۱۹۸۹تا ۲۰۰۹) در این جدول هست که ۸۸ خط هوایی (از جمله ایران ایر) رو مورد بررسی قرار داده.

بررسی این جدول نشون می ده احتمال اینکه یک مسافر در یک پرواز دچار سانحه بشه یک به هشت میلیونه! یعنی اگر یک نفر هر روز، روزی یکبار سوار هواپیما بشه  طبق آمار بعد از ۲۱هزار سال در اثر سانحه کشته می شه!

بحث های زیادی مطرحه که کجای هواپیما بشینیم تا جامون امن تر باشه. کنار پنجره؟ سر، وسط یا نزدیک به دم هواپیما؟ اینجا اطلاعات خوبی درباره نکات ایمنی پرواز نوشته شده، خوندنش ضرر نداره.

با اینحال باز هم وقتی هواپیما می خواد بلند بشه یا بشینه حس ناخوشایندی بهمون دست می ده که حتما شما هم تجربه کردین...

اطلاعات سوانح هوایی

تحلیل خبری: دولت ۷۹ ثانیه ای

احمدی نژاد با بیان اینکه جلسه‌ی استانی هیات دولت در مورد استان تهران هفت ساعت طول کشید و طولانی‌ترین جلسه‌ی هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی بود، گفت: این جلسه ‌٣٢٠ مصوب داشت. (منبع خبر از ایسنا

هفت ساعت = ۴۲۰ دقیقه = ۲۵۲۰۰ ثانیه 

تقسیم بر ۳۲۰ (مصوبه) = کمتر از ۷۹ 

نتیجه ۱: برای هر مصوبه تنها ۷۹ ثانیه وقت صرف شده.

نتیجه ۲: هیات دولت خیلی فرز می باشد و قادر است تند تند برای حل مشکلات ما تهرانی ها مصوبه ایجاد نماید. 

خبر سینمایی مرتبط: قرار است فیلم The Fast and the Furious 5 با شرکت محمود احمدی نژاد و جمع کثیری از اعضای کابینه به زودی در تهران کلید بخورد!

حلقۀ بستۀ خانۀ سینما + یه بازی دردسرساز!

فقط کسانی می تونن عضو کانون کارگردانان خانۀ سینما بشن که حداقل یک فیلم بلند کارگردانی کرده باشن.

فقط کسانی می تونن فیلم بلند کارگردانی کنن که عضو کانون کارگردانان خانۀ سینما باشن!

حالا چطور می شه وارد این حلقۀ بسته شد؟

به قول محسن: الله اعلم!

هروقت یاد حلقۀ بستۀ مسخره خانۀ سینما میفتم، بی اختیار می بازم! چون یاد این بازی میفتم. بازی ساده و مسخره ای که چندین سال پیش روی یه وب سایت خوندم و از اون موقع تابحال منو رها نکرده... حالا که دوباره یادش افتادم (و باز هم باختم!) برای شما هم تعریف می کنم که تا آخر عمر درگیرش بشین و بر هفت جد و آباد خالقش لعنت بفرستین!

متن بازی یه چیزی بود شبیه این:

تبریک می گم!

تو هم وارد بازی شدی!

قوانین این بازی خیلی ساده اس:

اول از همه اینکه این بازی برنده نداره، فقط بعضی ها بازنده می شن،

هر کس در صورتی می بازه که یادش بیفته وارد بازی شده،

هر وقت که کلمۀ "بازی" رو شنیدی به هیچوجه نباید یاد این بازی خاص بیفتی،

اگر به هر دلیلی یاد این بازی افتادی، 30 دقیقه وقت داری که فراموشش کنی،

و فقط در طول همین ۳۰ دقیقه اس که می تونی بقیه رو هم وارد بازی کنی،

بازی تو از همین حالا شروع شد...!

یه کاریکاتور سینمایی

 

ببخشید خانوم، می خوام از نفرینی که این فیلم بر من بجا گذاشته شکایت کنم! 

یادداشتی بر Angels and Demons (ران هاوارد – ۲۰۰۹)

 (دارم سعی می کنم به روال سابق برگردم...)

فیلمی که امسال از همه بیشتر منتظرش بودم رو بالاخره دیشب دیدم. فیلمی که بر اساس داستان دیگه ای از دن براون (رمز داوینچی) ساخته شده و ران هاوارد اون رو کارگردانی کرده.

در فرشتگان و شیاطین، باز هم تام هنکس رو می بینیم در نقش رابرت لانگدون نشانه شناس معروف که اینبار در واتیکان به دنبال نشانه هایی می گرده تا جلوی گروهی تروریست که قصد نابود کردن دنیا رو دارن بگیره...

داستان این فیلم، نسبت به رمز داوینچی، از پیچیدگی کمتری برخورداره و بیشتر بر جنبه های اکشن داستان تاکید شده تا کند و کاو در مبانی مذهبی مسیحیت. به نظر من رمز داوینچی فیلم کاملی بود که همه چیز رو به درستی سر جای خودش قرار داده بود (فیلمنامه، شخصیت پردازی، دیالوگ ها و ساختار)؛ اما در فرشتگان و شیاطین – با وجود ساختاری حرفه ای تر- کاستی هایی دیده می شه که نمی تونه انتظار بیننده ای (که با تصور دیدن ادامه ای بر رمز داوینچی به تماشای این فیلم نشسته) رو برآورده کنه.

اگه به فیلم های اکشن جنایی علاقمند هستین، از این فیلم حسابی خوشتون میاد، در ضمن اگر کتاب فرشتگان و شیاطین رو نخوندین، سعی کنین نسخۀ با زیرنویس فارسی رو پیدا کنین.

امتیاز: ۸ از ۱۰ 

نسخه pdf اولین کتاب دن براون به اسم Digital Fortress رو هم می تونین از اینجا داونلود کنین.