پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

عجایب هفتگانه جدید

عجایب هفتگانه رو همه می شناسیم: باغ های معلق بابل، فانوس اسکندریه، اهرام مصر، معبد آرتمیس، مجسمۀ بزرگ رودس، مقبرۀ هالیکارناسوس و مجسمۀ زئوس.

 

اما متاسفانه به غیر از اهرام مصر، هیچ آثاری از شیش مورد دیگه به جا نمونده.

 

یه موسسه ای توی پرتقال یه طرح جالبی رو اجرا کرد و از مردم خواست عجایب هفتگانۀ جدید رو انتخاب کنن. در ابتدا این موسسه ۲۱ کاندید اعلام کرد و از مردم سراسر دنیا خواست که به هفت تا از این موارد رای بدن. این رای گیری بصورت آنلاین، تماس تلفنی و ارسال sms انجام شد.

 

نهایتا حدود ۹۰ میلیون نفر رای دادن و عجایب هفتگانۀ جدید رو انتخاب کردن. من هم بعنوان یکی از اعضای جامعۀ جهانی در این رای گیری شرکت کردم و جالب اینکه از هفت موردی که من بهشون رای داده بودم، پنج تاشون در نتایج نهایی وجود دارن! اهمیت عجایب هفتگانۀ جدید در اینه که اینها رو مردم خودشون انتخاب کردن، در صورتیکه عجایب هفتگانۀ قدیم توسط چند نفر معدود از مورخین انتخاب شده بودن.

 

از همون اول قرار بود نتایج روز 07/07/07 اعلام بشه (یعنی دیروز) و دقیقا هم طبق برنامه اینکار رو انجام دادن. عجایب هفتگانۀ جدید اینان:

 

۱-      شهر پترا (اردن)

۲-      استادیوم بزرگ رم (ایتالیا)

۳-      تاج محل (هند)

۴-      مجسمۀ مسیح (برزیل)

۵-    دیوار بزرگ (چین) 

۶-      معابد ماچو پیچو (پرو)

۷-      معبد چیچن ایتزه (مکزیک)

 

The Taj Mahal - India  The Roman Colloseum - Italy  Petra - Jordan 

 

Machu Picchu - Peru  The Great Wall - China  Christ Redeemer - Brazil

 

  Chichen Itza - Mexico

یعنی سه تا از آمریکای جنوبی، سه تا از آسیا و یکی هم از اروپا.

از این هفت مورد من یکیشو دیدم: شهر پترا. دربارۀ پترا توی سفرنامه نوشته ام که می تونین اونو اینجا بخونین.

آدرس وب سایت این موسسه هم اینه: http://www.new7wonders.com

نظرات 5 + ارسال نظر
فرهاد چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 09:02 http://choone.blogfa.com

عجایب ۸ گانه....هشتمیش اینکه از ایران هیچی این وسط نیست....

ایران که سرزمین عجایبه واسه خودش!

محسن مهدی بهشت دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 01:27 http://filmamoon.blogsky.com/

از اینکه عجایب هفت گانه قبلی سرجاشون هستن خیلی خوشحالم. ممنون. حالا دیگه میتونم با خیال راحت برم بخابم. آخه ساعت یک و نیمه.

گلناز یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 21:17

به این عجایب باید احمدی نژاد هم اضافه بشه!

اون که تکه... لنگه نداره به خدا!

محسن مهدی بهشت یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 16:47 http://filmamoon.blogsky.com/

من قبول ندارم باید اهرام مصر هم باشه. یعنی ما الان دو سری عجایب هفت گانه داریم که از یکیش فقط اهرام مصر موندن و از یکی دیگه همش؟ خوب یک جوری جورش میکردن که به اهرام مصر شیش تا اضافه میکردن. در مورد مجسمه مسیح من همیشه با خودم میگفتم که اینم خیلی عجایب هفت گانه است چرا به عنوان یک گانه انتخاب نمیشه. به هر حال جای شهیاد این تو خالیه. یعنی اینا ا زشهیاد عظیم ترن؟

الان دو تا عجایب هفتگانه داریم. یکی قدیم و یکی جدید. اینا هفت تای جدیدی هستن که مردم انتخاب کردن. اون قبلی ها سر جای خودشون باقی می مونن.

تینا یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 11:47 http://redlife.blogsky.com/

خیلی جالبه...یعنی اهرم مصر توی این سری جدید انتخاب نشدن!!!!؟؟

اهرام مصر که توی سری قبلی بودن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد