پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

از اورکات تا فیس بوک

10 سال پیش که شبکه اجتماعی Orkut شروع بکار کرد، خیلی از ما عضوش شدیم، دوستامون رو پیدا کردیم و ارتباطات مجازی رو برقرار کردیم...


بعد از اورکات، شبکه های خارجی و ایرانی زیادی راه افتادن که هر کدوم برای مدتی کاربرانی رو به سمت خودشون جذب کردن اما در نهایت موفق نبودن. من در اغلب این شبکه ها عضو بودم و دوستانی داشتم. اما فیس بوک، با تبلیغات گسترده و امکانات بی نظیرش (از جمله امکان آپلود تعداد نامحدود عکس و فیلم برای همۀ کاربران) به سرعت همۀ رقبا رو از صحنه بیرون کرد و خیلی زود رکورد جذب یک میلیارد کاربر رو شکست.


در این بین، چیزی که شاید بیشتر از همه لطمه دید وبلاگ نویسی بود. خود من وبلاگ نویسی رو از 7 سال پیش شروع کردم و تا قبل از همه گیر شدن فیس بوک به طور منظم پست هایی می نوشتم که خوانندگان زیادی هم داشت و آمار وبلاگ نشان از استقبال کاربران (آشنا و غریبه) از مطالبی داشت که می نوشتم.


یکی از معایب وبلاگ نویسی، عدم امکان انتخاب مخاطبین هست که بخاطر شغل من - فیلمسازی - مشکلاتی رو برام فراهم می کرد. از جایی به بعد، کامنت های عجیب و غریب زیادی دریافت می کردم از طرف دختر و پسرهایی که می خواستن بازیگر بشن یا فیلمنامه هایی داشتن که مایل بودن من بخونم و نظرمو بگم یا راهنمایی کنم که برای ساختش کجا برن. اوایل، جواب دادن به این کامنت ها وقت چندانی نمی گرفت اما از جایی به بعد حجم درخواست ها انقدر زیاد بود که به ناچار بخش نظرات وبلاگ رو بستم.


از طرف دیگه، وقتی تمام دوستان من در فیس بوک حضور دارن و من می تونم برای هر پست، دقیقاً مخاطبینم رو انتخاب کنم، خود به خود اون فضا رو مناسب تر از فضای عمومی وبلاگ دیدم. تعداد پست هام هر ماه کمتر شد و پست های هر از گاهی هم که اینجا می نویسم در واقع کپی شده از برخی پست های فیس بوکم هست!


دلم نمیاد و قصد هم ندارم که وبلاگ رو بطور کامل تعطیل کنم، چون شاید روزی روزگاری فیس بوک جذابیت فعلی رو نداشته باشه. ضمن اینکه نوشته های وبلاگ در سرچ های گوگل قابل نمایش هست، اما پست های فیس بوک هنوز این امکان رو نداره.


بنابراین، اینجا رو همچنان نگه می دارم و هر از گاهی چیزی پست می کنم، اما پست ها و استیتوس های روزانه ام دربارۀ موضوعات مختلف سینمایی و غیرسینمایی رو به فیس بوک منتقل می کنم.


اگر جزو دوستانم هستید که هیچ، اگر نیستید و دوست دارید نوشته های من رو در فیس بوک دنبال کنید، لطفاً من رو Follow کنید: https://www.facebook.com/hessamm