پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

فیلم های Super 8mm آپارات

چند روز پیش عکسی در صفحۀ فیس بوکم گذاشتم و دربارۀ نوستالژی تماشای فیلم هشت میلیمتری با دستگاه آپارات روی دیوار نوشتم. ظاهراً این یک حس مشترک بین کسانی هست که این تجربه رو داشتن. بعضی از دوستان نوشتند که آنها هم فیلم هایی داشته یا هنوز دارند که اغلب در انباری ها خانه در حال خاک خوردن هستند...

اما پیغامی که یکی از دوستان برایم فرستاد باعث شد به فکر نوشتن این پست برای وبلاگم بیفتم. دوستی نوشت که مدتی پیش بعلت اسباب کشی و جا نداشتن انبار منزل جدید، جعبۀ بزرگی که حاوی تعداد زیادی فیلم هشت و سوپر هشت میلیمتری قدیمی بوده را یکجا داخل سطل زبالۀ سر کوچه انداخته اند چون دستگاه آپاراتشان هم خراب شده بود و به هر حال فیلم ها هم دیگر به درد کسی نمی خورد... .

این پست را فقط به این دلیل می نویسم که اگر کسی فیلم Super 8mm در انبار خانه دارد و به هر دلیل قصد دور انداختنشان را کرده، من حاضرم حتی آنها را از ایشان خریداری کنم.

لطفاً قبل از انداختن جعبۀ فیلم ها داخل سطل زباله، از طریق بخش کامنت های همین پست یا ایمیل با من تماس بگیرید تا من ترتیب کارها را بدهم:

hesgan@yahoo.com

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 19 تیر 1392 ساعت 13:41

سلام دوست عزیز.من هم علاقه مند به فیلم 8 میلینتری هستم. آیا شما کسانی رو سراغ دارید که من بتونم ازشون فیلم 8 تهیه کنم یا از خودتون؟ممنون میشم پاسخ بدید.با تشکر

سلام. راستش من خودم یه تعداد فیلم از قدیم دارم. الان هم فروشگاه هایی هستن که فیلم های آپارات می فروشن اما اغلب با قیمت های بسیار زیاد. مثلاً 20 تا 30 هزار تومن برای یه فیلم 5 دقیقه ای. هنوز جایی رو پیدا نکردم که فیلم و کارتون های محبوب قدیمیم رو به قیمت مناسب بده. اگه شمام جایی رو پیدا کردی به من خبر بده لطفاً.

سلام
مرسی که گفتین سوالاتم رو درمیون بذارم
راستش می خوام برم به یه کلاس سینمایی
چند تا موضوع داره که نمیدونم کدوم بهتره که انتخاب کنم
مثلا کارگاه فیلمسازی (استادش شهرام مکری)_ کارگردانی (عبدالرضا کاهانی، فرزاد موتمن و... )_ فیلمنامه نویسی
و اینکه اصلا خوبه اینجور مراکز یا نه
ممنون :)

سلام
آره، هر وقت سوالی داشتین بپرسین من سعی می کنم تا جایی که بتونم کمکتون کنم.
راستش سوال شما خیلی کلی مطرح شده. من چیز زیادی دربارۀ شما نمی دونم. اینکه رشتۀ تحصیلیتون چیه؟ چند سالتونه؟ چقدر تجربۀ کاری دارین؟ چه دوره هایی رو تابحال گذروندین و ... .
اما بطور کلی، از اونجا که کلاس های آموزشی سینمایی زیادی تاسیس شدن که هر کدوم هم مزایا و معایبی دارن، بسته به جوابی که به سوال های بالا بدین می تونم بهتر راهنمایی کنم. در مجموع اگر با اصول ابتدایی آشنایی دارین و تجربه های کوچیکی هم دارین، کارگاه فیلمسازی بهتره اما اگر قصد دارین به طور حرفه ای وارد سینما بشین هیچکدوم از این کلاس ها چندان به کارتون نمیاد! هر ترم علاقمندان بسیار بسیار زیادی در این کلاس ها ثبت نام می کنن، دوره ها رو یکی بعد از دیگری می گذرونن ولی آخرش هم به هیچ نقطۀ مشخص خوبی نمی رسن.
فیلمساز شدن تو کشور ما خیلی با جاهای دیگه فرق می کنه!

خیلی خوبه که به فیلم های سوپر8 هنوز هم اهمیت داده میشه و تاریخ سینما از یاد نمیره
به وب سینمایی ما هم سری بزنید :)

چشم، حتماً.

محسن شنبه 16 دی 1391 ساعت 00:35 http://sedahamoon.blogsky.com

واقعن اون دوستت این کار رو کرد؟
ینی این قدر جا گرفته بودند؟
سطل زباله؟

:(((

به غیر از این، سه تا جعبه مجله های قدیمی قبل انقلاب رو هم انداختن دور... من خودم مجلۀ قدیمی نگه نمی دارم اما مطمئنم خیلی ها هستن که اگه می دونستن دوست داشتن مجله هاشو بردارن... حداقل برای یه نگاه کردن که خوب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد