پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

پیش بینی برندگان اسکار هشتاد و چهارم (۲۰۱۲)

چند ساله که آکادمی اسکار به انتخاب های عجیبی دست می زنه. هم در اعلام اسامی نامزدها هم در اعلام برندگان. فیلم هایی کاندید چندین و چند جایزه می شن که استحقاقش رو ندارن و از اونطرف فیلم های خیلی خوبی هستن که اصلاً دیده نمی شن. بعضی ها مورد بی مهری کامل آکادمی قرار می گیرن و بعضی هام سوگولی های مراسم هستن و همیشه پای ثابت کاندیداها!

امسال من به هیچکدوم از فیلم ها تعصب خاصی ندارم که دلم بخواد حتماً برنده بشه. در کل به نظرم سطح سینمای هالیوود نسبت به سال های قبل افت چشمگیری داشته. حتی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا هم با اینجور کاندید کردن هاش، هنرمندان رو به سمت سینمای تجاری سوق می ده.

البته بین این نامزدها فیلم های خوب هم وجود داره، مثل War Horse (اسپیلبرگ)، Midnight in Paris (وودی آلن) و Hugoی مارتین اسکورسیزی. اما فیلم های خوب زیادی هم بودن که بطور کلی نادیده گرفته شدن. مثل Carnage رومن پولانسکی با بازی های عالی هر چهار بازیگر اصلی، بخصوص کریستوفر والتس یا The Flowers of War ژانگ ییمو با طراحی صحنه و کارگردانی هنری فوق العاده اش...

به هر حال، لیست زیر پیش بینی من از برندگان اسکار امساله. در اغلب رشته ها، نظر خود من چیز دیگه ایه که در پست جداگانه ای خواهم نوشت. و این هم پیش بینی:

فیلم: Artist

کارگردان: Artist

فیلمنامۀ اوریژینال: وودی آلن برای Midnight in Paris

فیلمنامۀ اقتباسی:   The Descendants

بازیگر نقش اول مرد: به احتمال ۹۰٪ Jean Dujardin برای Artist می گیره، اگر نه جورج کلونی برای The Descendants

بازیگر نقش اول زن: مریل استریپ برای The Iron Lady  یا Viola Davis برای Help

بازیگر نقش دوم مرد: کریستوفر پلامر برای The Beginners

بازیگر نقش دوم زن: Octavia Spencer برای Help

فیلمبرداری:  Hugo یا Tree of Life

تدوین: Artist یا Hugo

موسیقی:  Artist یا Hugo

انیمیشن: Rango

کارگردانی هنری: Hugo

طراحی لباس:  Artist یا Hugo

گریم: The Iron Lady  یا Harry Potter 7-2

جلوه های ویژه تصویری: Rise of the Planet of the Apes یا Harry Potter 7-2

تدوین صدا: Hugo  یا War Horse

ترکیب صدا: Hugo  یا War Horse

 فیلم غیرانگلیسی زبان: جدایی نادر از سیمین (A Seperation

فرم قابل پرینت اسامی کامل کاندیداها
مراسم هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار بامداد دوشنبه، ۸ اسفند ۹۰، از ساعت ۵ صبح به وقت تهرون شروع می شه. البته از دو تا سه ساعت قبلش هم برنامه ورود مهمانان به فرش قرمز هست که علاقمندان خاص خودشو داره. مراسم بصورت زنده از کانال Fox Movies روی نایلست و عربست و همینطور کانال های NTV و CNBC-E روی ترکست پخش خواهد شد.
  

 بعد از مراسم: پیش بینی های درست رو تیک زدم! خیلی بده که اسکار انقدر قابل پیش بینیه، امیدوارم سال آینده دیگه اینجوری نباشه.