پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

اسکار ۲۰۱۱

این روزها به شدت درگیر کارهای پس تولید فیلم مستندی هستم که باید تا 15 اسفند تحویلش بدم. خوشبختانه تابحال همه چیز طبق برنامه پیش رفته و اگر خدا بخواد ظرف چند روز آینده فیلم آماده اس.

می خواستم امسال هم به رسم سال های قبل برندگان اسکار رو پیش بینی کنم، اما یکی از آشناها (!) گفت از اونجا که امسال تقریباً برنده های تمام رشته ها مشخص هستن، بجای پیش بینی، رای خودمون رو بدیم. چون این آشنا (!) اصولاً پیشنهادهای خوبی می ده و من کلاً همه جوره باهاش موافقم، همین کارو انجام دادیم.

بنابراین، اگر من و اون آشنا (!) عضو هیات ژوری آکادمی بودیم فهرست رای ما می شد این: 

 

بهترین فیلم: Inception
بهترین کارگردان: دارن آرونوفسکی برای
Black Swan

بهترین بازیگر نقش اول مرد: کولین فرث برای The King’s Speech
بهترین بازیگر نقش دوم مرد: کریستین بیل برای
The Fighter 

بهترین بازیگر نقش اول زن: ناتالی پورتمن برای Black Swan
بهترین بازیگر نقش دوم زن: ملیسا لئو برای
The Fighter

بهترین فیلمنامۀ اوریژینال: Inception
بهترین فیلمنامۀ اقتباسی:
127 Hours

بهترین انیمیشن: Toy Story 3
بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان:
Biutiful از مکزیک

بهترین فیلمبرداری: Inception
بهترین تدوین:
127 Hours
بهترین کارگردانی هنری:
Inception
بهترین طراحی لباس:
Alice in Wonderland
بهترین موسیقی متن:
Inception
بهترین آواز فیلم:
Toy Story 3

بهترین گریم: The Wolfman
بهترین تدوین صدا:
Inception
بهترین میکس صدا:
Inception
بهترین جلوه های ویژه:
Inception

نظرات 10 + ارسال نظر
مژگان دوشنبه 8 فروردین 1390 ساعت 00:30 http://mehrakmehrakmehrak.blogfa.com

سلام. می شه بگین چرا باید اول می شد فیلم نولان؟ به جز سوژه ی ناب و دست اول و بازی خوب دی کابریو دیگه به چه علتی باید اول می شد؟؟
وبتون عالیه لینکتون کردم با اجازه.

به نظر من این فیلم سینما به معنای واقعیه. سوژه عالی، بازی های خوب، فیلمبرداری خیره کننده (که اسکار هم گرفت)، موسیقی بی نقص، تدوین فوق العاده، جلوه های ویژه بسیار خاص و کارگردانی متبحرانه.

صنعت سینما یعنی همین.

آراد سه‌شنبه 10 اسفند 1389 ساعت 18:34

تقریبا به جز بازیگر اول مرد رای من هم مثه شماست ... دی کاپریو ... به جای کالین فرث

دی کاپریو باید باید باید برای Inception کاندید می شد و حتی می گرفت. تعجب می کنم چطور اعضای آکادمی بازیش رو نادیده گرفتن. حالا فیلم شاتر آیلند به کنار (که اصلا در هیچ رشته ای کاندیدش نکردن)، اما از بازیش تو این فیلم نمی شه گذشت...

و نمی فهمم چطور می شه فیلمی در هشت رشته کاندید باشه، برای بهترین فیلم و فیلمنامه و تدوین و فیلمبرداری و جلوه های ویژه و صدا و... نامزد بشه، اما کارگردانش کاندید نباشه. کریستوفر نولان باید کاندید بهترین کارگردانی می شد که نشد. واقعا بی انصافیه.

d@vood دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 11:55

اوه اشتباه کردم...فکر کردم نتایج واقعی رو دادی و بعد از نگاه دقیق تر اشتباهها متعجبم کرد...حالا بعد از مقایسه درصد درستی پیش بینی هاتو بذار ببینیم حالشو ببریم

همونطور که نوشتم چون امسال نتایج کاملا معلوم بود برای همین من پیش بینی نکردم، بلکه به فیلم هایی که دوست داشتم رای دادم. البته رای من در چندین مورد با نتیجه نهایی برابره.

مثلا مطمئن بودم که بهترین فیلم رو Inception نمی گیره و King's Speech می بره، اما با اینحال به Inception رای دادم چون به نظرم واقعا بهترین فیلم امساله.

d@vood دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 11:51

سلام ..مثل سرت شلوغه امسال پیش بینی نکردی...فکر میکنی به حق گرفتند اسکارها رو؟

اسکار که هیچوقت به حق نیست، بیشتر سلیقه ای عمل می شه، یعنی برآیند سلیقه اعضای هر صنف سینمایی آمریکا. که امسال هم ثابت کردن هنوز تفکر کلاسیک حکمفرماس.

محسن یکشنبه 8 اسفند 1389 ساعت 08:58 http://filmamoon.blogsky.com

متاسفانه این روزا یه کمی حالمون گرفته است. اگه نه خیلی با این اسکار حال میکردیم. ولی بهرحال به کوری چشم دشمنان امشب با ترانه تا صب بیداریم.
من اون تغیرات رو دادم.
میدونی من رد کارپتو بیشتر دوست دارم. بیشترم اولاش. گاه کسانی مثل میکی رونی رو میبینم. طفلکی اول از همه میاد. انگاری جاشو میگیرن.
آه ای دنیای نافرسا ((:

اسکار امسال زیاد حال کردن نداره. اصلا هیجان خاصی هم نداره. برنده ها که معلومن.

انگار همیشه قدیمی تر ها زودتر میان. به قول شما می ترسن جاشونو بگیرن!

محسن شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 11:45 http://filmamoon.blogsky.com

همون جور که نوشتی مهم نیست جایزه رو چه کسی می گیره. ما دیگه خودمون به اندازه ژوری اسکار از سینما سر در میآریم. اینه که جوایز خودمونو می دیم.

دقیقا! اصلا فکر می کنم در بعضی موارد خیلی هم بیشتر از اعضای آکادمی - که بعضی هاشون هنوز از همشهری کین اینطرف تر نیومدن - سر در میاریم!

محسن شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 00:21 http://filmamoon.blogsky.com

این پیشگویی هاتو کپی می کنم توی فیلمامون. منم به اینسپشن تمامی جوایزیی که درش کاندیده میدم.
ناتالی عزیزم اگر اسکار نگیره هم تصمیم گرفتم که سال دیگه اسکارو تحریم کنم.

ناتالی که قطعا می گیره. اما بعید می دونم به اینسپشن به غیر از رشته های فنی جایزه دیگه ای بدن.

در ضمن، همونطور که گفتم این پیشگویی نیست، رای منه. مثلا مطمئنم که اینسپشن جایزه بهترین فیلم سال رو نمی گیره. همینطور ۱۲۷ ساعت بهترین فیلمنامه رو نمی گیره و سوشیال نتوورک می گیره...

نیره جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 10:17 http://www.bahareman.blogsky.com/

خوب من که حرفه ای نیستم و از این فهرستی که نامشان آمده فقط Inception و black swan را دیدم. که درباره ی این دو فیلم با رأی شما موافقم. به گمانم خیلی در گلدن گلاب به Inception کم لطفی شد.

کلا امسال به Inception کم لطفی شده. چطور می شه فیلمی در هشت رشته کاندید اسکار بشه ولی کارگردانش کاندید نباشه؟

سحر پنج‌شنبه 5 اسفند 1389 ساعت 15:28 http://www.donyayejvooni.javanblog.com

سلام ..تعریف فیلم اینسپشن رو خیلی شنیدم ..

حتما ببینش، فیلم خوبیه.

هادی پنج‌شنبه 5 اسفند 1389 ساعت 08:47 http://playtime.blogsky.com

سلام
بله دیگه شما فیلم میسازید و ما فیلم می بینیم.البته به موضوع این فیلمت زیاد علاقه ندارم،البته مشخصه برای حمایت تلویزیون باید سراغ چنین سوژه هایی رفت.برات آرزوی موفقیت می کنم.
خوب کاری کردی که پیش بینی نکردی چون نظر اعضای آکادمی با نظر من و شما که فیلم فینچر رو دوست نداریم خیلی فرق داره..
فیلم بیوتیفول رو دیدی؟
من ندیدم اما بعید می دونم کارگردانی ایناریتو شایسته نامزدی اسکار نباشه..

بیوتیفول رو هنوز ندیدم، ولی چون کلا به اینیاریتو ارادت دارم از بین پنج تا کاندیدا - که هیچکدومشون رو هم ندیدم - بهش رای دادم... مگه خود اعضای آکادمی تمام فیلم ها رو می بینن بعد رای می دن؟

مگه ما چیمون ازشون کمتره؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد